úterý 13. prosince 2016

Nuremberg Christmas









Otevírám notebook a snažím se vymyslet první slova článku. Trochu mě vyrušují zvuky sousedovo televize, zatím nemám stoprocentní soustředivost. Ale jak se tak zamýšlím a začínám vzpomínat na náš menší výlet za kouzlem vánoc...

Minulý týden jsem vstávala velmi brzo ráno. Čekal mě výlet na krásné vánoční trhy do Norimberku. Teplý svetr, šála, rukavice a v dlaních termoska s teplou kávou. Cestou ke škole, kde jsme měli sraz, jsem byla opravdu natěšená nejen na celé trhy, ale také na výborný svařák, který si dávám každoročně , dokonce i několikrát. To ráno byla sněhem pokrytá celá Plzeň a mnou projel příjemný pocit vánoc. U školy jsme se všichni setkali s úsměvem.
Popravdě o cestě autobusem Vám moc nepovím, celou cestu jsem prospala. No, až na jeden vtipný moment, kterým jsme zajistily s kamarádkou pobavení pro všechny okolo.
Před hranicemi Německa jsme dostali na pár minut rozchod. Půlka autobusu se vyvalila jako stádo do mekáče a ta druhá, samozřejmě ženy,na toalety. Když se schylovalo k odjezdu nějak jsme se s Adél zapovídaly a vlezly do úplně cizího autobusu. Dokonce mám takový pocit, že to byli cizinci. Ten šok byl neuvěřitelný. Jen jsme tupě stály a s vytřeštěnými oči zíraly do davu. Ten nám nechápavě pohled opětoval. Rychlostí blesku jsme vyskočily z autobusu a s rudými tvářemi jsme se vrátily do toho našeho, kde byli všichni nalepení na okýnku kvůli té velkolepé podívané. I já už si z toho to zážitku dělám srandu, ale v ten okamžik mi do smíchu opravdu nebylo.

Vystoupili jsme nedaleko náměstí u nádraží.  Vyzdobenými uličkami v barvách červené, žluté a zelené jsme došli až na náměstíčko, kde se každoročně konají všemi tak oblíbené Christkindlesmarkt. Pohled na trhy jsem si užívala. Ve vzduchu byl cítit ostrý mráz s vůni svařeného vína, pečených klobás a brambor. V uších mi zazníval smích dětí a cinkot zvonu, do kterého tak rádi buší. Slyšela jsem vzdáleně vánoční koledy a všude okolo hlasy, různé jazyky lidí, kteří také přišli za touto atmosférou.
Nejdříve jsme si prošli celé trhy, okukovali všechny možné stánky a nakonec ochutnali svařák, ke kterému jsem dostala kouzelný hrníček.
Po poledni  jsme se každý rozutekli se svoji nejbližší skupinkou po krámech a nákupních centrech. Já jsem se vydala nejdříve do Lush, které jsem navštívila poprvé a poté do hlavní ulice plnou obchodů jako Zara, H&m, Pandora, Calvin Klein a tak dále. Uplynulý den jsme zakončili kávou v nedaleké zapadlé uličce,kterou jsme hledali nejmíň třicet minut.
Den jsem si krásně užila, fotek nafotila moc a nějaké dárky na vánoce také  koupila. Jen moje nožky dostaly trochu zabrat. Domů jsem přijela unavená a zmrzlá, ale pořád s krásnou pohodovou vánoční náladou.
:-)














5 komentářů:

  1. Vypadá to velmi dobře! :) Nikdy jsem tam nebyla, snad příště. :)
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat
  2. My vlezly taky do špatnýho autubusu, když jsme jeli do Anglie. Naštěstí to byl autobus plnej sexy Němců, takže se nám ani tolik nechtělo do toho našeho.

    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera, já se letos bohužel na žádné trhy do zahraničí nedostala.

    OdpovědětVymazat