pátek 26. srpna 2016

Granny´s apple pie



Přeji všem krásný podvečer.
Dnešní den byl velmi náročný a to jen díky sluníčku, které nám z posledních zbytku prázdnin dělá tropy. Proto už mám v myšlenkách podzim, trochu studivý, ale přece tak krásný. Studená rosa, která bude trávu přikrývat každé ráno, stromy které začnou hrát všemi barvami a vůně listů popadaných okolo cesty. Na podzim se těším nejen na přírodu, ale také na výborný koláč, který nám dělávala babička. Já jsem se odhodlala si dneska podobný upéct.

Dnešní cíl byl Granny´s apple pie aneb babiččin jablečný koláč.



Na stole na mě čekal plný košík krásných jablek z naší chaty a tak jsem se pustila do díla. Recept mi přišel snadný a proto jsem neměla žádné obavy.
Těsto jsem zvládla do 30 minut, jen když jsem se rozhlídla po kuchyni, začínalo to mírně připomínat katastrofu. Hodila jsem to za hlavu a s úsměvem jsem pokračovala dál. V poledne už se kuchyní vanula krásná vůně jablek se skořicí.
Předčasně jsem ale na sebe byla pyšná, poslední část už se nedařila. Těsto jsem nemohla rozválet, lepilo se a nebo naopak po přidání mouky bylo moc suché. Bojovala jsem dlouho, pár nadávek padlo a nakonec se mi přece jenom podařilo těsto naskládat do formy. S úlevou jsem padla na židli a netrpělivě čekala jak koláč dopadne po upečení. Dávala jsem větší šance, že z babiččina koláče se stane malý mutantík, ale kupodivu dopadlo vše skvěle.
Zlatavě hnědý koláč provoněl celý byt, krásnou vůní skořice a jablek a já jsem byla na sebe hrdá, že jsem to zvládla.
Zato kuchyně byla jako po výbuchu, uklízení mě znavilo více než celá příprava.
Odpoledne jsem už jen odpočívala na zahradě ve stínu s kouskem koláče na talířku, dobrou limonádou a knížkou, kterou hltám jedním dechem.

Recept na www.apetitonline.cz





2 komentáře:

  1. jé, ten vypadá krásně!
    quietus.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Koláč musel být výborný! Co se týče jablečných dezertů, já osobně vždy vsadím na štrůdl, ale z domácího taženého těsta, bez strouhanky a s pořádnou dávkou másla vevnitř :)

    Personal Concepts

    OdpovědětVymazat