pátek 15. dubna 2016

Exhibitions




Na dnešní páteční den jsme dostali ve škole volno (díky bohu za přijímačky). A proto jsem vyrazila do Smetanových sadů prohlídnout si nové vernisáže, na které jsem plánovala zajít už dříve, ale nebyl dostatek času. Celé dnešní dopoledne jsem si krásně rozplánovala a hodně jsem si odpočinula. Soustředila jsem se sama na sebe a na to co mě zajímá. Po dlouhých týdnech ve škole jsem si přišla konečně v klidu. Sady se po dlouhé mrazivé zimě zase vzpamatovaly a rozkvetly do různých barev tulipánů, zlatavých sluníček pampelišek vykukujících z trávy, bělostných a růžových květů stromů, které se odrážejí v modré hladině fontánky. Vždy na jaře ráda v sadech trávím volná odpoledne, kdy sedím na lavičce pod korunami stromů s karamelovým latte a knížkou. Ale na to si ještě chvíli počkám než odejde to aprílové deštivé počasí. :-) 




Hned v Smetanových sadech mě upoutala menší výstava obrazů kulturistiky od Josefa Adlta. Bývalého českého reprezentanta kulturistiky, který se věnuje fotografování od roku 1993 . Samozřejmě rád portrétuje hlavně sportovce. Vystavené snímky jsou výběrem nejvýznamnějších a nejzajímavějších osobností a modelů.




Hlavním cílem, ale byla Polanova síň v městské knihovně, kde probíhá od 24.3. do 3.5. výstava Williama Shakespeara, která vždy začíná od 9 hodin. Tuto výstavu uvedl Viktor Viktora a Blanka Hejtmánková.
Zpracování celé výstavy vůbec nebylo špatné, ale čekala jsem něco rozsáhlejšího. Nedozvěděla jsem se nic co bych už ze školy neznala. Výstava tvořila portréty Williama a jeho překladatelů, mezi které například patřil J.K.Tyl nebo Sládek a Vrchlický. Dále ukázky z děl v anglickém, českém a slovenském jazyce a zpracování postav z nejznámějších divadelních her.




W.Shakespear byl rychlovka, a proto jsem šla za dalšími výstavami do Studijní a vědecké knihovny.
Čekala mě výstava obrazů v chodbách, která opravdu byla úžasná.Od několika obrazů jsem nemohla odtrhnout oči, dlouho jsem si je prohlížela. Působily na mě velmi optimisticky a já měla chuť alespoň jeden popadnout a odnést si ho do obýváku nad pohovku a chlubit se s ním při každé příležitosti .(bohužel cena mi celý plán zkazila a nápad s obývákem se rychlostí radši vypařil)
Obrazy už jsem nefotila. I když podle všeho žádný zákaz nebyl, přišlo mi to velmi neslušné. Takže doporučuji knihovnu navštívit, vstup je volný.

V rychlosti a na poslední chvíli jsem se dostavila do prvního patra, kde probíhá od 8.4. do 6.5. vernisáž spisovatelé za mřížemi.
Zabývá se osudy spisovatelů uvězněných komunistickým režimem v roce 1952 v procesu s tzv. Zelenou internacionálou. 


Žádné komentáře:

Okomentovat